Marketing referencyjny – sposób na zdobycie klientów

Marketing referencyjny – sposób na zdobycie klientów

Marketing referencyjny polega na promowaniu swoich usług za pośrednictwem klientów. To nic innego jak tzw. „poczta pantoflowa”. Nasi klienci mają polecać firmę innym osobom i mieć z tego korzyści. Warto wykorzystać tę metodę we własnym salonie fryzjerskim lub kosmetycznym!

Dlaczego warto?

Istnieje wiele sposobów na promowanie usług, jednak większość z nich wymaga wkładu finansowego. Ta metoda jest bardzo skuteczna, a jednocześnie darmowa! Płacisz tylko wtedy, gdy przynosi korzyści. Ludzie mają większe zaufanie do usług, które poleciła im rodzina lub znajomi. Są też skłonni przeznaczyć na nie więcej pieniędzy. Wierzą na słowo swoim bliskim i dzięki ich pozytywnej opinii, mają już dobre zdanie i zaufanie do naszego salonu.

Jak zachęcić klientów?

Najlepiej zacząć od tych zaufanych klientów, którzy regularnie odwiedzają nasz salon. Powiedzmy, że miło by nam było, gdyby polecili nas swoim znajomym. Oczywiście nie proponujemy nic za darmo. Zapewnijmy klientów, że otrzymają atrakcyjny rabat na zabiegi, jeśli polecą nas np. trzem osobom. Nagrodą powinny być też serdecznie podziękowania. Jeżeli przyjdzie klientka i powie z czyjego jest polecenia, to warto zadzwonić do tej osoby, która ją zachęciła do wizyty i okazać wdzięczność.

Wiele firm stosuje marketing referencyjny, który jak się okazuje, jest bardzo skuteczną metodą. Warto wcielić go w życie w twoim salonie!

Ładuje...